Програмовий зміст за лініями розвитку :

Пізнавальний розвиток : Підвести дітей до розуміння, що Україна є Батьківщина, що вона має свої символи , закріпити назву куща калини, вчити впізнавати його за будовою наземної частини, квітками, плодами, розрізняти за смаком, знати засоби її вживання в їжу, лікувальні властивості. Познайомити дітей з новою рослиною - барвінком . Спонукати дітей до елементальної дослідницької діяльності.

Мовленевий розвиток : Вчити дітей супроводжувати мовлення такими засобами комунікації, як усмішка, сміх, виразні рухи, жести міміки, активізувати вживання дієслів, прикметників, збагачувати словник дітей, розвивати артикуляційні вміння та літературну вимову, вміння уважно слухати і розуміти мову вихователя , вправлятись у діалозі під час гри, відтворювати фрагменти казкового сюжету. Виховувати любов до рідної мови.

Художньо-естетичний розвиток: Формувати естетичне ставлення дітей до світу природи, знаходити у довкіллі яскраве, виразне, концентрувати до нього увагу, залучати до спостережень. Вчити цілісно та емоційно сприймати образотворче мистецтво, музику, літературні та художні образи.

Виховувати позитивний настрій, емоційний відгук, естетичний смак.

Соціально-моральний : Ознайомити дітей з українським віночком ,

. його призначенням. Виховувати любов до України, її символів, звичаїв, традицій, бережного ставлення до природи рідного краю, почуття патріотизму.

Креативний розвиток : Виховувати любов до традицій через народні ігри, пісні, забави.

Використана література:

  1. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі»

  2. Софія Русова , У дитячому садку.

  3. Софія Русова , Теорія і практика дошкільного виховання.

  4. Софія Русова, Дошкільне виховання

  5. Періодичні видання, «Дошкільне виховання», «Палітра педагога», «Джміль», «Біблітечка вихователя дитячого садка».

 

Доброго дня,дітки, я вас дуже рада бачити веселими та усміхненими, дарую вам свою посмішку і зичу міцного здоров'я . Пропоную вам подарувати посмішки одне одному. А тепер привітаємось з посмішкою до наших гостей.

Доброго дня і доброго здоров'я!

Зараз, люба дітвора,

В нас цікава буде гра.

І дівчатка, і хлоп'ята Дуже люблять мандрувати.

Вирушаємо ми нині В подорож до гаю,

До червоної калини, що красується в долині.

Згодні? Отже, рушаймо, але в дорогу ми візьмемо з собою вірші, загадки, пісні, щоб не сумно було йти.

Ось послухайте, дітки, що я вам розповім.

Наша земля красива і щедра. Росте на ній жито, пшениця, городина, цвітуть квіти, зріють фрукти та ягоди. І кожна рослина гарна по-своєму. Та особливо люблять і шанують в Україні калину.

Україна і калина - нероздільні.

Червоні кетяги калини горять вогнями усіма.

Без калини нема України, без народу Вкраїни нема.

Усе в цій рослині красиве: і квіти, і ягоди,і листя. Навесні над її пахучими біленькими квітами снують бджілки та інші комахи-ласуни, а з осені до самої весни яскраві червоні кетяги калини привертають до себе птахів. Щоб нам було веселіше йти, давайте заспіваємо пісеньку ( діти виконують пісню «На місточку» на сл. Г.Бойка, муз.Філоненка)

Вибігає Вовчик (Зі словами він гарчить, кричить, клацає зубами)

Не пущу, не пущу діток за грибами!

Ой , і справді Вовчик! Попросіть його, нехай пропустить нас.

Діти: Пропусти нас, Вовчику! Ми не по гриби йдемо, а до калини в гості. Гаразд, пропущу, ще й коротку дорогу покажу. Та ви мені маєте принести пирога (гостинця від калини), бо я дуже голодний сьогодні, ото ж швиденько йдіть за мною ( Вовчик вибігає з кімнати)

На зустріч виходить дівчинка в українському вбранні з віночком на голові з калини та барвінку.

Зранку пташечки літали Новину повідомляли,

Що до нашого лісочка

Дітки завітали.

От я й вийшла вам назустріч,

Щоб ви бува не заблукали.

Діти : Хто ти, дівчинко маленька?

Калинка : - Українка молоденька.

Діти: А як тебе звати?

Калинка : - Щоб дізнатись, як мене звати, треба загадку відгадати:

За хатою у садочку У зеленому віночку У червоному намисті Дівчинка чепуриться І збігаються всі діти Щоб на неї подивиться За намисто кожен смик,

Та й укине за язик.

Калина ( відповіді дітей)

То ж і мене так звати - Калинкою. І я дарую вам чудовий кошик з кетягами ягід калини.

Вихователь: Спасибі тобі, Калинко, за подарунок, що ти допомогла нашим діткам, щоб вони не блукали лісом.

Вихователь: - Може ти ще щось для нас хочеш подарувати?

Калинка : - Так, я хочу всім вам подарувати гарну пісеньку про калину. Вихователь: - Тоді давайте дітки швиденько сядемо на стільчики і послухаємо пісеньку.

Калинка співає.

Вихователь: - Спасибі тобі Калинко за чудові подарунки, сідай на пеньочок ( стільчик) трішечки відпочинеш і послухаєш про що ми з дітками будемо говорити: (дівчинка сідає, а вихователь бере кошик, ставить на столик і починає розповідь про калину.

Калина, калинонька-так в народі називають рослину. Калина - це красивий, високий, розлогий кущ. Особливо гарний він навесні підчас цвітіння, кожна квіточка, ніби дівчина у віночку.

Восени важкі грона калини червоніють, наливаються цілющим соком. Взимку кущ калини особливо гарний , кругом біліє сніг, а червоні кетяги калини червоніють, палахкотіють, як ліхтарики.

В народі про неї складено багато легенд, прислів'їв, приказок, загадок, віршів, пісень. Хто з вас знає прислів'я про калину? і дитина: Любуйся калиною коли цвіте, а дитиною - коли росте.

дитина: Стоїть у дворі дівонька , як над ставом калинонька.

дитина: Убралась в біле плаття, як калина в білий цвіт.

дитина: Гарна , як калина.

Червона , як калина.( так говорять про вродливу, гожу дівчину) Загадки про калину:

дитина: Стоїть півень над водою з червоною бородою.

Тільки сонечко пригріє, борода почервоніє.

дитина: І не дівка, а червоні стрічки носить.

дитина: Що за кущ біля хатини

Розростається щоднини,

І на ньому ягідки Не солодкі й не гіркі?

Як намистечко, червоні І цілющим соком повні,

Повновиді й невеликі І від кашлю добрі ліки...

Як же звуть ці ягідки?

Певно знають малюки.

Вихователь: - Кажуть, що калина така цілюща, бо виросла з великої дівочої любові: милує око ця рясна калина мов чарівне диво стало біля тину як мороз не б'ється , вона все сміється. Серденько дівчини сховано в калині.

Подобається тобі у нас, Калинко? Бачиш, які веселі, розумні у нас дітки. А тепер давайте станемо в коло ( Калинка стає в центрі кола з кетягом калини) і пограємось в гру « Хто краще скаже про калину»

( Калинка дає кетяг калини дитині і діти називають її і передають один одному)

Калинко:

Ти червоненька Ти вродлива Ти квітуча Ти пишна Ти красива Ти цілюща Ти весела. Ти смачна .Ти трішки гіркувата Ти рясна. Ти наче дівчина - українка.

Молодці дітки! Як багато чарівних слів ви підібрали для Калинки, ви по- рівняли її навіть з дівчинкою - українкою, бо калина є символом України, а в поєднанні з вічно зеленим барвінком , є символом життя , здоров'я , продовження роду, з калини й барвінку сплетений чудовий віночок у нашої Калинки.

Дай , Калинко, нам свій віночок розглянути. Дивіться, як красиво поєднується калина з барвінком; (діти розглядають, приміряють віночок) ними прикрашають ще й весільні короваї, обрядовий хліб, вишивають рушники. Ось такі вони, наші символи й обереги.

Вихователь: - А ще калина хоче пригостити вас смачним чаєм з пиріжечками( іде готувати)

А пригадуєте, дітки, які чудові калинові листочки з ягідками ми виготовили з вами вчора? Вони є символом нашого садочка, тому що наш садочок називається як?

«Калинка» № 5.

То ж давайте на згадку про наш садочок, поро вас таких красивих, веселих діток, подаруємо гостям наші калинові грона.

Вихователь: ( до гостей) - Прийміть будь ласка від щирих сердець наших діток ці подарунки.

Вихователь читає слова:

Говорила мати : не забудься, сину,

Як будуєш хату, посади калину Зоряна калина - і краса, і врода Нашої Вкраїни, нашого народу.

Пісня « По калину в сад підем»

А тепер прийшов час розглянути, що ж нам в кошику принесла Калинка: підійдіть ближче і подивіться, які тут гарні грона, які червоні ягідки. Давайте їх скуштуємо.

Будьте уважні, бо розкусивши ягідку, ви знайдете там зернятко. Візьміть це зернятко і розгляньте його. Що воно вам нагадує?

Так, серце. У людини є одне серце, і в порівнянні з калиновим, воно велике, а в калини є багато маленьких сердечок.

Давайте ми оці всі маленькі сердечка наклеїмо на одне велике серце. Вихователь: - Зараз я покажу вам, як можна робити сік з калини.

Ось такий червоний густий сік у калини. Хто хоче його скуштувати? А чи знаєте ви, що можна робити з ягід калини? (відповіді дітей) (Джем, варення,желе, чай,пекти пиріжки)

Так калина має ще й дуже багато цілющих властивостей. В народі кажуть:

« Червона калина від 100 хвороб лікує» Ліки з калини вживають від кашлю, від застуди, при серцевих недугах, використовують не тільки ягоди, а й білий цвіт, свіжозрізану кору.

Діти, а ви знаєте, що калина окрім лікувальних властивостей, має ще й косметичні? З неї роблять живильні маски для обличчя. Накладали сік на шкіру, щоб вона була м'яка та ніжна. І ви візьміть своїм пальчиком і намажте свої щічки.(Діти мажуть щічки) - Ой! Які ви в мене всі гарні, веселі, погляньте один на одного! Ви смієтесь, бо ва м дуже весело, це вас зробила такими гарними , здоровими і красивими червона калина. І зовсім не дивно, що діти сміються.

Ой, діти, а чи не забули ви, що на нас чекає сірий вовчик в лісі, він голодний, сумний і чекає наших пиріжків з калиною. Вже й давненько пішла Калинка готувати нам чай калиновий з пиріжками, то й нам уже час поспішати.

А мені цікаво знати, чи весело вам було мандрувати, про червону калину багато нового знати?

Так, весело...

То ж я дякую всім вам, дітки, що ви були активні, веселі, слухняні, давайте підемо пити чай з пиріжками і частувати Вовчика.

А нашим гостям подякуємо, що прийшли до нашої« Калинки» на калинове свято і також запрошуємо на чай з калиною, медом, пиріжками.